FAQ items aan het laden...

Nazorg; Als u na de uitvaart nog hulp nodig heeft

Iedereen verwerkt het verdriet op zijn of haar eigen manier. De weken na de uitvaart zijn vaak het moeilijkst. Dan wordt het heel duidelijk dat uw dierbare er niet meer is. Heeft u dan behoefte aan een persoonlijk gesprek, aan hulp of ondersteuning? Dan kunt u contact met ons opnemen.

Als u na de uitvaart nog hulp nodig heeft

Iedereen verwerkt het verdriet op zijn of haar eigen manier. De weken na de uitvaart zijn vaak het moeilijkst. Dan wordt het heel duidelijk dat uw dierbare er niet meer is. Heeft u dan behoefte aan een persoonlijk gesprek, aan hulp of ondersteuning? Dan kunt u contact met ons opnemen.

Praktische hulp om uw administratie op de rit te krijgen, waar aan te denken:  

Particulier pensioen

De landelijke pensioenfondsen krijgen bericht van overlijden via de basisadministratie,
voor kleinere pensioenfondsen is het verstandig om schriftelijk met een kopie akte overlijden te waarschuwen

Abonnementen

Dag, week- en maandbladen en mogelijk anderen.

Nutsbedrijven

Gas, water, elektra, telefoon, kabel. Afvalverwijdering bij het stoppen van een woonadres
Eventueel mobiele telefoon abonnement opzeggen

Verklaring van erfrecht

Deze kunt u bij de notaris laten opmaken.

Aangifte successie

U ontvangt automatisch bericht, van de belastingdienst.

Voogdij

Verstandig om e.e.a. te regelen bij éénoudergezin met minderjarige kinderen

Huur-of Koophuis

-Huurhuis: indien nodig tenaamstelling veranderen
-Koophuis: notaris raadplegen. En denk aan de overlijdensverzekering van de Hypotheek

Alle Verzekeringen

Contact opnemen met uw assurantie-tussenpersoon of uw verzekeringsmaatschappij.

Bank

Contact opnemen met uw bank, eventuele tenaamstelling wijzigen.

Lidmaatschappen

Verenigingen, loterijen schriftelijk opzeggen met kopie akte overlijden

Donaties

Instellingen schriftelijk in kennis stellen van overlijden, eventueel opzeggen.

Uitvaartpolissen

Oude uitvaartverzekeringen willen wij eventueel voor u indienen.
Een polis blijft altijd gedekt, als er de nodige premie is betaald.

Vervoermiddelen

De tenaamstelling van uw vervoer moet zo snel mogelijk geregeld worden.
Van een overledene kan geen aansprakelijkheid worden verwacht
en is daardoor bij schade mogelijk niet verzekerd.

De asbestemming

De as wordt, tenzij anders afgesproken tijdens het regelen van de uitvaart, door ons
opgehaald in het crematorium . Na de wettelijke verplichting na een maand mag u
met ons afstemmen wat wij voor u moeten regelen.

Tenslotte

U mag ons altijd bellen voor advies, als het nodig is komen we bij u langs.

Praktische hulp om uw administratie op de rit te krijgen

De nazorgmedewerkers adviseren en helpen u bijvoorbeeld met de volgende praktische zaken:

  • erfrecht en nalatenschappen
  • zaken die u moet regelen met de notaris
  • bank- en belastingzaken
  • verzekeringen en pensioenen
  • maatschappelijke voorzieningen
  • lidmaatschappen en abonnementen.

Meer informatie

Meer informatie over onze nazorg vindt u in de brief die zit bij het ‘Opdrachtformulier voor het aannemen van de uitvaart’. Deze brief krijgt u van ons binnen 36 uur na het overlijden. U kunt ook kijken op de website van Nazorg Zuid Oost Nederland.